středa 15. července 2020

Ryba je kámoš, né žrádlo!

Když zjistila jsem před časem,
že spíše v jídle bezmasém
já libuji si více,
říkám si, o nic nejde tu,
dám si steak nebo kotletu
jen párkrát do měsíce.

Maso mi příliš nechybí,
mám chuť jedině na rybí,
vždyť chuťovou je slastí
pstruh, losos, štika, makrela...
A teď abych se styděla,
vězím ve vlastní pasti!

Objasním, co mám za potíž.
V akvárku chovám já totiž
samečka betty, který
je zlatíčko a miláček,
má roztomilý čumáček
a jmenuje se Hery.

A jednou takhle nesu si
rybího filé dva kusy,
na másle nemá chybu.
K akvárku stočí se můj zrak...
Ach, Hery! Ježíšmárjá, jak
můžu jíst, sakra, rybu!?

Ten pohled na něj chuť mi vzal,
cítím se jako kanibal,
tak strašný pocit viny...
Vegankou se teď stanu snad
a opovažte se mi smát,
vždyť patří do rodiny!


5 komentářů:

  1. Akvárium jsme měli kdysi také. Nedávno jsem si na to vzpoměl a řekl jsem manželce v posteli, že má gonopodium ...������
    Ryby mám rád, vegatarián nejsem a veršovat o rybách bych neuměl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Mirku, já teda nechci nijak rejpat, ale manželka a gonopodium? To má spíše manžel... teda pokud patří do čeledi živorodkovitých... Hele, a když mu ho někdo uškubne, tak mu doroste 😊

      Vymazat
  2. Tak tahle básnička mě pobavila, má myšlenku, rytmus i šmrnc, což se na blogu zas tak často nevidí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas se zadaří :D Tedy od tebe je taková pochvala mnou extra ceněna, děkuji :)

      Vymazat
  3. Fredy Kruger

    " Složenka přineslá listonošem !!

    ...... kde prachy mám brát ??? sám hlady bych pošel !

    Ať s prachama úřad mi vylíže !!!

    ... jáá.. prohlál jsem všechny peníze...
    kdeže ? nu... včera v automatech
    wisrat se na to !
    ... a vše na můj svátek,
    ještě dneska mne bolí šiška !
    Takový dárek na Františka !

    Jak jíst, když nemám - ni na pivo ??

    ( ??? ) Sežeru sumce Henryho !"

    Sumec mu vyklouz´!
    však chytil ho znova !
    ... jej rozrájel, a snědl za syrova

    ... vzpomněl si : " Bělice bude teď vdova !
    zabráním jejímu truchlení !"

    ... muž vylovil bělici, snědl jí !
    To není všecko ! Kromě ní
    vylovil z vody i patnáct šneku !

    " Je mi z nich na blití ! no... to vám řeknu!
    ulity tlačí mě v krku !"

    ... několikrát muž krknul !
    Pak nahnul se k vodě a žíznivě pije !
    Všecku tu vodu z akvárie
    určitě najednou nevypije !

    " Bude-li déle tam, určitě shnije !
    nedá se nic dělat !... sic je to škoda "...

    Muž šel a vylil jí do záchoda !
    řka : " Tvorové vodní... byla to sudba !"

    Pak prdnul ! ( to pohřební byla jim hudba ! )

    OdpovědětVymazat