neděle 16. února 2020

Akvaristka

Na Anubiasu
nalezla jsem řasu.
Mám takovou tuchu,
že jde o Ruduchu.

Koukám do atlasu,
najdu-li tu řasu...
No, a je to teda
Cladophora. Hnědá!

Co si počnu? Inu,
koupím Neritinu.
Ta na každé řase
vesele se pase.

Teď mám starost jinou,
co s tou Neritinou?
Řasy je tu spousta...
ale až ji schroustá...?

Tak se stanu asi
pěstitelkou řasy!

10 komentářů:

  1. Anubis Barterův zakrslý - to je akvarijní rostlinka? Pěkná básnička.

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, to je moje oblíbená akvarijní rostlinka, mám dva druhy, Barteri a Gracilis 😉 Díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Fredy Kruger

    Jáá... mžoural jsem jako pitomý !
    ... co bych jen ve oku mohl mít ?
    Začal jsem oko si mnout !... či mnít ?

    ... pak popad jsem hadr ( ,,lavičník,, )
    a začal jsem šťourat s ním ve oku !

    ... já ihned, na první, - na pokus
    vyndal jsem řasu, - jsouc ve oku !!

    děd křičel : ,, Vytáh jsi Raduchu !!
    toť Raducha ! řasa jest ošklivá ,, !
    ... a dál křičí : ,,Pojďte se podívat ,,!!

    Přiběhla celá rodina !
    řve švagr : " Čichám... Ta smrdí vám !!"

    " Že hadr... že ten by zahníval ??
    hadr, s nímž v oku jáá... zašťoural se ?

    Však Raducha - řasa, též smrdí jak prase!"

    " Strýc křičí : " Z tohodle posrat se !!"

    ... rodina celá je ve hádce !

    " Ta řasa ! ta smrdí jako swině !"

    " To není pravda ! " ( další řve ) " I ne !
    ten hadr ! ten smrdí nejvíce !"

    ... " Ta řasááá !!"

    Tu zklovla jí slepice !!

    ... a vítr kams zfouknul ten lavičník !!

    Když poslední předmět ten, doličný
    tak pitomě zmizel, - jdou zpět do své chýše,

    však uvnitř ?? tam stále hádají se !!!

    OdpovědětVymazat
  4. OT zašeptal Zdenálu do ucha :
    " Chlapče ! to nebyla Raducha !
    Byla to Ruducha ! smrdíc, jsa shnilá !
    zřejmě s´ jí chytil ze akvária !

    z aguárija ! toť pravda je !!"

    " Však akvárium my namaje !!"
    hovoří chlapec : " Ser na to tati !"
    ... pak zamnul si oko : "Už chce se mi spáti !"

    zachrochtal tatík : " Toť nabíledni !"
    ... sám nemoha usnouti rozčilením !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není v aguáriju horšího zmetka,
      než řasy ruduchy, zvané též "štětka"!

      Vymazat
  5. Není řasa jako řasa
    avšak Kelpa to je klasa,
    pro zvěřinu domácí,
    kámen zubní po ní se vytrácí.

    OdpovědětVymazat
  6. Výborné to chaluhy
    na ty zubní neduhy :)

    OdpovědětVymazat
  7. Fredy Kruger

    " Má -li kdo doma Raduchu,
    nemusí tonouti ve puchu !

    Mám doma jí !
    ... jenomže usušenou,
    nemokvá, nesmrdí,
    voní jak seno !
    ... když voní, tak se jí neštítím,
    i zadnici možno s ní vytříti !!

    ... Však Muňka Jan toto nedělá !
    řka : " Pokud se někdy podělám
    vezmu si noviny z bulváru !

    To s Raduchou, - bylo by ,,přes čáru,, !!
    pro vytření je TABU !!!"

    .... Však Jendův brat - Benn má babu,
    ( žije s ní léta již ,,na hromádce ,, )
    Jeník jí nemá rád... nuže krátce :

    Jak přijeli k bratrovi na návštěvu,
    ženská již myslela na ,,potřebu,,

    .... ( Muňkovi záchod nemají,
    potřeby na hnoji dělají ,
    tak jak všichni rolníci
    ve vísce Prdelné Wrutici !
    Tady se nesere jako v Praze )

    Krabici zahlídla pod obrazem
    a Raduchy hrst z ní vytrhla rázem
    a utíkala hned ku hnoji !

    .... udělala tam ,,obojí,, !

    " Pěkná to hromada !" ( šeptá si ): " Jáá... jsem..."

    Tu vykřikl někdo příšerným hlasem :
    " Tím nevytírej ! HEJ ! zadrž ty !
    jen to zkus ! dostaneš do držky !"

    ... to rolník Samm Muňka vběh´ ze sednice
    a vyrval jí Raduchu od zadnice !
    ( je otcem bratrů, již pobírá rentu )

    " Tu máš !!!".... dal pytel jí od cementu !

    ... "Alespoň noviny dejte mi !"

    " Nemáme ještě je přečteny !!
    nu a ten pytel ? ... helejďte!
    napřed si v rukách zmačkejte !

    ... teprv, když řádně jest pomačkaný,
    způsobilý je k vytírání !"

    Vzteklá je žena Indulonna !
    řka : " Benne : už abychom byli doma !"

    ... a její partner Muňka Benn ?
    rovněž je enormě rozčilen !

    Do Práglu odjeli tentýž den !!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Přitáh jsem si ze špitálu v tříslech, plísně , houby, bakterie. Zabrala mi betadine a různé mastičky jiné, zůstaly mi tam jen - do prdele, fleky hnědé.

    OdpovědětVymazat